En resa mot "RIKTIG" styrka

En resa mot RIKTIG styrka! Här följer ni Kalle, Gustav, Olle och Lucas resa mot "riktig" styrka. Vi kommer utföra en träningsform som är inspirerad ifrån boken Convict Conditioning skriven av Paul Wade. Vi tror stark på denna form av träning då den ska ge otrolig styrka och kroppskontroll, den ska även vara skadeförebyggande. Du blir inte uppumpad utan får mer av en gymnastikkropp och kolla bara gymnasternas styrka, den är ju SJUK. Hur många av de uppumpade killarna på gymmet tror du kan göra en ren "one-arm pullup" ? Träningsformen bygger på det kroppen är skapad att göra, att lyfta sin egen kroppsvikt. Alla fyra har lite olika mål och träningsupplägg med träningen men den beskrivs under våra "träningsprofiler"

Translate

måndag 17 juni 2013

Måndag: Pullups, Clutch flag och front level träning

Idag så är det måndag och vi vet precis som står på träningslistan! Både Gustav och Kalle var lite trötta idag.. men va fan det är bara o köra på ;)
Kalle skötte sig bra han klarade 3x25 på Horizontal pullups. Målet är 3x30 så han klarar mog det om några veckor. Kalle körde även lite Clutch flag, 4x10 sek! Front levels är fortfarande lite jobbigt men det är bättre att köra lite än inget alls!

Jag ( Gustav ) körde negativa en arms pullups, detta är nog rätt medicin för mig om jag ska komma vidare! Klarade 2x5.  Det är riktigt tungt tycker jag, så det kommer nog ta lång tid innan jag klarar 2x10... Men jag tänker inte stressa så det ska nog gå tillslut! ;)
Clutch flag gick också bra idag, klarade 5x10 sek. Ska snart börja avancera mot den riktiga Human Flag! Körde även lite front level steg, känns som jag aldrig kommer klara det.... Får se hur det blir efter sommaren;)

Lite bilder från träningen idag



Slut position: Kalle klarade 3x25 riktigt bra!
Start position: Negativa en arms pullups, ska sänka sig så sakta som möjligt.


Slut position: Kör halvägs ner. Klarade 2x5.


Går framåt nu! 4x10 på varje sida!

Tränar lite på frontlevels! Har benen rakt upp och sänker dom ifrån mig och drar tillbaka dem igen.


 Kalle testar front levels, detta är första steget i front levels. Jobbigare än ni tror, han ska dra upp benen till ringarna med hjälp av magen!


Jag testar ett steg till Human flag. Ska snart börja köra 5x10 sek, men kör ett tag till på Clutch flag. Vi är ju tvugna att visa våra linnen ;)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar