En resa mot "RIKTIG" styrka

En resa mot RIKTIG styrka! Här följer ni Kalle, Gustav, Olle och Lucas resa mot "riktig" styrka. Vi kommer utföra en träningsform som är inspirerad ifrån boken Convict Conditioning skriven av Paul Wade. Vi tror stark på denna form av träning då den ska ge otrolig styrka och kroppskontroll, den ska även vara skadeförebyggande. Du blir inte uppumpad utan får mer av en gymnastikkropp och kolla bara gymnasternas styrka, den är ju SJUK. Hur många av de uppumpade killarna på gymmet tror du kan göra en ren "one-arm pullup" ? Träningsformen bygger på det kroppen är skapad att göra, att lyfta sin egen kroppsvikt. Alla fyra har lite olika mål och träningsupplägg med träningen men den beskrivs under våra "träningsprofiler"

Translate

torsdag 27 juni 2013

Magträningen som slår allt!! ;D

Hej kära läsare!
Dagens träningsschema var fullspäckat! Mage, hängning, dips och handstand! lite för mycket faktiskt...
Lucas är på steg 9, målet är att klara 2x15. Denna övning är hemsk tycker jag, 10 steget är lättare enligt mig!
Han klarade 2x7 men det så riktigt jobbigt ut och det ska det vara.. Han är ju trots allt på näst sista stegt! :)
Jag (Gustav) är på sista steget. Målet är 2x30 och jag klarade 2x28 så jag är riktigt nöjd! Efter jag klarat det ska jag försöka köra V-raises! Vilket känns sjuuukt långt bort än så länge, men jag ska kämpa på ;)

Jag tycker att Leg raises är en av de bästa magövningarna jag har tränat än så länge i mitt korta liv.. Situps kan krypa ner under nån gran likaså alla olika crunches övningar:P Det är bra att träna de också, men personligen så  tycker jag att du utvecklar mycket starkare magmuskler av Leg raises :)

Vi tränade även lite underarmar och grepp idag! Personligen så tycker jag inte alls den övningen är kul.. Har inte utvecklats på länge. Idag klarade jag 30 sek på högerarmen och 15 på vänsterarmen. Men skam den som ger sig! Lucas klarade inte heller så länge.
Testade även dips från en stång idag, hela vägen uppifrån och till bröstet 2x10. Tar som fan i triceps :P
Och " lille" Lucas hade glömt handstand igår så han körde det idag, 2x13! Grymt bra!:)

Sist men inte minst så tränade vi Clutch flag Lucas körde 3x10 jag körde 5x10 kändes bra för båda två:)


Steg 9: Detta steget är sjukt jobbigt, värre än steg 10!



Ja smärtan syns på bilden! Men det ska kännas i magen annars händer det ju inget ;) 2x7 klarade Lucas!


 

Är på master step nu så det är riktigt kul! :)


Leg raises är riktigt kul att göra när du orkar göra några stycken! Fantastisk magövning! Klarade 2x28 idag så jag är riktigt nöjd!:)


One-arm bar hang: Tränar grepp och underarmar.



Både jag och Lucas är på steg fyra inom hängträningen.
                                                     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar